BBernt Skrevet 6. oktober 2023 Skrevet 6. oktober 2023 Får ikke presset inn grease på minigraveren og fant denne på webben: https://no.jbtools.com/locknlube-grease-buster-gb17/ Finnes det alternativ til dette verktøyet i Norge til en lavere pris? Bolten som trenger smøring sitter på armen nærmest hytta og tenkte jeg skulle vente med å demontere denne. Siter
lafterolf Skrevet 6. oktober 2023 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg ville tatt fram propanbrenner og varmet opp, ev varmepistol og mye tolmodighet. Blokkeringen kan være størknet fett og varme løser opp blokkeringen. Du har avlastet bolten så den ikke står med trykk? Er det bolten på bommen? Før i tiden brukte vi varm hydraulikolje, gjenget opp et tynt rør med samme gjenger som nippelen og presset olje inn. Prøv med varme først. Siter
BBernt Skrevet 6. oktober 2023 Forfatter Skrevet 6. oktober 2023 Ok, har god gassblåser for å varme. Er nederste festet på hydraulikken som ikke får smøring. Gått 3000 timer og trenger litt tlc, men har nye beltemotorer og belter. Siter
lafterolf Skrevet 6. oktober 2023 Skrevet 6. oktober 2023 Bolten på sylinderen? Jeg ville prøvd med varme først. Fett kan fort brenne, så greit å ha slukkeutstyr. Denne bolten kan du kakke ut og gjøre ren også. Siter
BBernt Skrevet 6. oktober 2023 Forfatter Skrevet 6. oktober 2023 Tryggere å starte opp med noe for første gang når det er prøvd før. Tskk for tips denne gangen også, Lafterolf. Siter
SveinHa Skrevet 6. oktober 2023 Skrevet 6. oktober 2023 Jeg hadde et lignende problem i en båt for en del tiår siden. Satte inn en rørbete i stedet for greasenippelen (røret til en fettppresse passet hos meg), fylte røret med WD-40, skrudde greasenippel på enden av røret og kjørte på med fettpresse. Der ble mange stygge lyder, knaking og spraking, men det gjorde jobben. Siter
corpusviridans Skrevet 7. oktober 2023 Skrevet 7. oktober 2023 Har tilsvarende slagpresse, funker dårlig etter min erfaring. Tror de andre rådene som er gitt her er vesentlig bedre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.