Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes manger leverandør, noen billig noen dyrt.

Mange forskjellig merke og, dynema, plasma 12, Bow rope mm

Jeg kjøpt Dynemma siste og er god fornøyd.

Hvilket vinsj og bil skal det på ?

Glen

Skrevet

OK det holder lengre med 20m og har en 10 meter langt extension i bilen.

Sjekk webshoper rundt omkring eller løfteutstyrs leverandør som levere i løsvekt, enkelt fiskebåts utstyr har dynema også.

Husk at spleising redusere bruddstyrker. Om husken er god så er tau festet til en crimpe øye og boltet på Warn sin vinsj.

Glen

Skrevet

Sjekk ut med "Vassbø" her på forumet,han har / er leverandør av "vinsjtau".

Tror også han "spleiser" inn kauser for dere.

Mvh.

Rune Steinsønn

Skrevet (endret)

Jeg ville nok bestilt Dyneema sitt syntetiske tau fra ebay, eller Armortek fra http://www.electricw...s/armortek.html

men kanskje helst Warn sitt som på bilde her under:http://www.ebay.co.uk/itm/Warn-87915-Spydura-Synthetic-Winch-Rope-3-8-in-x-100-ft-/380602922025?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item589db3b429#ht_5149wt_1065

Siden jeg mener fargen på tauet også betyr noe ^_^

m1XKMNy3mPLUj9GQVCXg6YQ.jpg

Eller så støtter jeg også Rune sitt forslag over her hvis det er pris riktig nok.

Mvh Brage

Endret av Brage
Skrevet (endret)

Har tilgang på et meget godt vinsjetau laget er i lande . Dextron 12 Pluss Dyneema . 10 mm bruddstyrke 12 tonn med innspleisa kause eller 12 mm 19,7 tonn . Farge Gult . 10mm veier 6,2 Kg per 100 meter , så en vanlig lengde på 30 meter veier bare 2 Kg pluss kausa .

Kan også skaffe andre diametre . Det anbefales ikke å bruke mindre en 10mm . De leverer fra 8mm til 120mm

Pris ca 50.- per meter for 10 mm og ca 80,- per meter for 12 mm . Pluss kause .

Kommer til å lage en egen tråd snart om bestilling .

Her er det 40 Meter på Warn 8274 . Plass til mer vis ønsket

1271393_654641904555292_1083123292_o.jpg

Endret av vassbø

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...